Przede wszystkim reklama na środkach transportu kładzie nacisk na jego ruch. Samochód czy autobus jeździ po mieście, ludzie się zmieniają: pasażerowie, przechodnie, kierowcy i reklama nadal porusza się po ulicach miasta. To pozwala wykorzystać największą powierzchnię reklamową przy minimalnym koszcie. Jednocześnie klient może samodzielnie wybrać: jaki transport i na której trasie chce się reklamować. Reklama na autobusach może być także wykorzystywana na trasach w ruchu dalekobieżnym. To zwiększy zasięg reklamy poza miastem, gdy takie są potrzeby i cele reklamowe.
Reklama w autobusach jest bardziej wykorzystywana niż w tramwaju, gdyż na terenie polskich miast autobusy są wszędzie. Dotyczy one w szczególności dużych miast, w których często pojawiają się korki. W tym układzie reklama jeszcze bardziej oddziałuje na odbiorcę. Wrocław jest takim miastem, gdzie możliwości reklamowe na środkach transportu są olbrzymie.
Zależność kosztów reklamy na autobusach
Reklama na autobusach nie jest tania, ale nie wymaga użycia dużej ilości transportu. Wystarczy kilka pojazdów na popularnych trasach, aby przyciągnąć uwagę potencjalnych nabywców. Ponadto autobusy zapewniają duży obszar do zastosowania obrazu, który zrealizuje każdy pomysł klienta lub projektanta. Wrocław jest miastem, gdzie można reklamować się nie tylko w wielu dzielnicach miejskich, ale także poza miastem.
Cena takiej reklamy będzie zależeć od tego, jaką technologię jej zastosowania wybierze klient. Ponieważ główny koszt reklamy ponoszony jest przez malowanie pojazdów, opłaca się tylko przy dłuższym korzystaniu z autobusu lub tramwaju.
Reklama w autobusach jest jednym z obiecujących obszarów reklamy zewnętrznej w nowoczesnych warunkach. Uważa się, że może konkurować z billboardami i innymi rodzajami reklamy zewnętrznej. Reklama na autobusach ma wysoki zasięg, wystarczająco wysoką częstotliwość, a także pozwala wpływać na grupę docelową przez długi czas. Reklama w transporcie jest opłacalna i wydajna. Media reklamowe są w ciągłym ruchu, więc ich zasięg jest bez wątpienia szerszy niż w przypadku materiałów stacjonarnych.
Negatywne zjawisko, jakim są zawsze wspomniane korki, przynajmniej w tym przypadku, odgrywają raczej pozytywną rolę: prędkość transportu w godzinach szczytu rzadko przekracza 30 km, więc znudzeni kierowcy i pasażerowie są po prostu zmuszeni spojrzeć na coś, co w jakiś sposób przyciąga uwagę. Reklama w autobusach jest przez nich zauważana. Nowoczesna konstrukcja pojazdów zapewnia duże płaskie lub lekko zakrzywione powierzchnie do nakładania zdjęć i etykiet, dzięki czemu wygląd przekazu reklamowego prawie nie jest zniekształcony.
Reklama w autobusach jest opłacalna
Stosunek ceny do jakości w tego typu reklamach jest naprawdę wyjątkowy. Jeśli obliczymy miesięczną cenę lokowania podobnych form komunikatów reklamowych w transporcie i stacjonarnych reklam zewnętrznych, stosunek otrzymanych kwot po prostu zaskoczy. Jeżeli reklama zostanie umieszczona na pojazdach własnej firmy, to wówczas jej koszty będą związane tylko z produkcją i projektowaniem obrazów i napisów reklamowych, a następnie sam transport będzie funkcjonował tak jak dotychczas (będzie zawierał wszystkie ważne informacje, a koszty paliwa i amortyzacji będą niezmienne).
Na przykład umieszczanie komunikatów reklamowych w miejscach zatrzymywania się transportu publicznego, autobusów, jest również bardzo tani i w miastach takich jak Wrocław można to bardzo skuteczne wykorzystać. Wydajność ze względu na znaczny ruch pasażerski w stolicy Dolnego Śląska (który ciągle rośnie) jest bardzo wysoka. Taka reklama na autobusach oraz np. na przystankach bywa bardzo skuteczna. Ponadto, jak już wspomniano, w godzinach szczytu, kiedy autobusy ledwo czołgają się od sygnalizacji świetlnej do sygnalizacji świetlnej, pasażerowie nie mają innego wyboru, jak tylko spojrzeć na reklamę (nieprzyzwoite jest przecież spoglądanie na sąsiadów przez długi czas).